2014. október 3., péntek

Éjszakai sikolyok

Fülszöveg:
Soha ezelőtt nem gyűlt még össze ily sok nagymestere a horror műfajának, soha korábban nem bűvölték el ennyire képzeletük ellenállhatatlan, rettentő világaival a gyanútlan olvasót. A kötet a valaha írt legkitűnőbb és legborzongatóbb kísértettörténetek javából válogat: elárult szerelmek, megbosszult gyilkosságok kavarognak benne, harcok alvilági démonokkal avagy magával a Sátánnal.



Vélemény:Új kedvencet avattam. Az Éjszakai sikolyok címet viselő horror antológia 7 történetet tár az olvasóközönség elé. Hátborzongató gyűjtemény, melyben neves szerzők tollaiból válogattak össze történeteket.


Bram Stoker neve a köztudatban már összekapcsolódott Drakula karakterével. Bevallom én sem igazán ismertem más művet tőle. Ebben a gyűjteményben az első kísértethistória, "A bíró háza", mely a maga egyszerűségével nyűgözött le. Klasszikus rémtörténet, olyan típusú, amely olvasás közben annyira magával ragad, hogy szinte magad is hallod a ház repedező deszkáit, az ablakon befújó szelet, az izgő-mozgó állatokat......


Robert Bloch "A Poe-gyűjtő" a következő, és nekem ez tetszett a leginkább. Habár elfogult vagyok Poe-val kapcsolatban, de ha ettől eltekintünk, ez akkor is egy őrülten jó írás. Új köntösbe bújtatott Frankenstein-sztorinak is nevezhetném. Blochtól sem olvastam még mást, de ha a többi műve is ilyen, akkor azt hiszem jóban leszünk. :)


A harmadik történet igen rövidke, ám annál több a mondanivalója. Ray Bradbury  "A tömeg" című novellája nagyon elgondolkodtatott. A végét olyan igazságtalannak, befejezetlennek éreztem, de azt hiszem értem, hogy mit akart ezzel az író.


Peter Straub "A kísértetfalu" a soron következő alkotás, és bevallom ez az egy olyan történet volt, ami ebben a kötetben nem tetszett. Végigolvastam, de alig vártam, hogy a végére érjek. Vietnámi háború az alaptörténet, de emellett a fő szál mellett megjelenik a túlvilág, a misztikum, de nagyon brutális formában. Gyomorforgató volt.


Egy halotti lepel vallomásai Clive Barker-től. Régóta szerettem volna elolvasni, sokan ajánlották is molyon, szóval már ideje volt. Érdekes volt, ahogyan leírta a bosszúálló szellemet, tipikusan "barkeri" hangulata volt az egésznek. Aki olvasott már tőle valamit, az érti mire gondolok. Morbid, brutális, határfeszegető...


 David Morrell "Mindig hallani fogom". Ez a történet leginkább azért volt ijesztő, mert az életben is hallhattunk már hasonló esetekről, ahol egy-egy őrült rajongó megszállottsága milyen határokat léphet át, vajon meddig képes elmenni  imádata tárgya/személye miatt. Elgondolkodtató sztori, érdekes, lezáratlan vagy inkább gondolj amit akarsz végkifejlettel.


Fritz Leiber "A füstkísértet" című novellája rövid volt, és néhol unalmas is számomra. Pedig érdekesnek indult, és a természetfeletti lények miatt kíváncsi voltam rá, de nem ütött nagyot, és a vége befejezetlen, amit én nem annyira szeretek.



Szóval összességében egy nagyon jó kis kötet, a legtöbb történet tetszett, és van néhány kedvenc, amik sokszor újraolvasósak lesznek. Ajánlottam már ismerőseimnek is, szóval hamarosan megy kölcsönbe. (Egy olyan embernek aki amúgy menthetetlenül "romantikafüggő", és nem szereti a horrort. Szóval igen, jó helyre megy. :) Meglátjuk kiállja-e a próbát.......

Értékelés: 5/5
Kiadó: Szukits, Szeged, 1999
Oldalszám: 214 oldal
ISBN: 9639151092

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése