2015. október 14., szerda

Liebster Blog Award 2015


Először is köszönöm a jelölést, a díjat Jeffinek. :)
A blogját itt elérhetitek:
http://jeffi-olvas.blogspot.hu/2015/10/liebster-blog-dij-2015.html

Szeretem a különböző book tageket olvasni, válaszolni rájuk már kevésbé, talán mert mindig nekem is hozzá kell írnom a kérdésekhez. Ez pedig néha bizony nehéz  feladat, amikor a fáradság miatt arra sem emlékszik az ember, hogy öt perce mi történt.

Na de lássuk, mi is ez a díj.


A következő kis összefoglaló, és a szabályok Jeffi blogjáról származnak.

"A Liebster Blog Award:

- bloggerek adják egymásnak az online világban, lehetőséget ez arra, hogy olvasóik jobban megismerjék őket;

- a kezdeményezés Németországból indult, innen a neve is, jelentése: kellemes, értékes, legkedvesebb, legédesebb, szeretetreméltó;

- a lánclevelekhez hasonló módon terjed: ha valaki megkapja, továbbadja 5-10 másik kezdő bloggernek, hadd örüljenek ők is, hadd sütkérezzenek ők is a dicsfényben;

- senki sem kötelez arra, hogy továbbadd a jelölést, de miért is szakítaná meg az ember a sort, hiszen díjat kapni mindenki szeret;

- marketing ötletnek sem utolsó.


A szabályok:

1. Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!

2. Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!

3. Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!

4. Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!”


Akkor hát jöjjenek a kérdések, amiket kaptam, és a válaszaim:

1. Miért kezdtél el blogolni?

Azért kezdtem bele a blogolásba, mert többen is kíváncsiak voltak a könyvekkel kapcsolatos véleményemre, olvasási élményeimre, így gondoltam belefogok. Az elején féltem tőle, hogy mégis mit és mennyit fogok én írni a blogra, nem lesz-e egy idő után kényszer, mert sajnos sok kedvelt dologgal kapcsolatban így jártam, szóval meg akartam mutatni hogy a blog kivétel……sajnos eddig nem lett az. Ritkán írok, de ez változni fog, tényleg. :)


2. Mi a véleményed erről a díjról?

Érdekes ötlet. Annyira nem szeretem kitölteni a book tageket, inkább csak olvasom más bloggereknél a válaszokat. De ezzel kicsit máshogy vagyok, mégiscsak egy díj, és nagyon klassz, hogy egy barátom gondolt rám, és jelölt rá.


3. Mit részesítesz előnybe: könyvtár, könyvesbolt, antikvárium?

Nos, igazából nekem egyformák… A könyvtár egy klassz hely, sok újdonságot találok a polcokon és ami csak amolyan „belelapozok, hogy képben legyek mi ez”-szinten érdekel, arra pont jó. A könyvesbolt megint egy olyan hely, ami a könyvmolyok mennyországa, csak győzd pénzzel. Az antikváriumokat pedig ki ne szeretné? Rengeteg régi könyv, ritka kincsek, és azok az illatok, a régi papír, a tinta…….Szóval nincs előny, ahol csak könyvhöz lehet jutni az mind jó hely. :)


4. Fontos számodra, hogy saját könyveid legyenek, vagy megelégszel a könyvtár, vagy a kölcsön könyvekkel?

Igen, sajnos fontos, hogy a polcom tele legyen. Észre is vettem, hogy mostanában túlságosan sokat gyűjtögetek, halmozok. Ha jó áron látok egy könyvet ami érdekel, annak nemigazán tudok ellenállni.


5. Szívesen adsz kölcsön könyvet? És kértél már te kölcsön könyvet?

Kértem már kölcsön könyvet, most is van nálam több is, amik régóta tanyáznak nálam, szóval ideje lenne visszaszolgáltatnom őket a tulajdonosoknak. Kölcsön én is adok, de ritkán, és csak bizonyos személyeknek, akiket jól ismerek, és tudom, hogy vigyáznak a könyveimre. Vannak olyan barátaim akiknek nem adok, mert tudom milyenek, esznek-isznak a könyv felett, megtörik a gerincüket, jaj még rágondolni is rossz.


6. Ha bárhova költözhetnél a világba, hova költöznél?

Bárhová? Húha, nehéz kérdés, nem tudok választani. Nagy kedvencem London, de még sosem jártam ott, szóval oda elmennék. Nagy álom Írország és Skócia is, nagyon szívesen bejárnám ezeket a területeket, és megkóstolnám a különböző whiskyket.


7. Mi álmaid munkája?

Álmaim munkája az, amit éppen csinálok is. Könyvtáros vagyok, de ha nem az lennék, akkor vagy jelnyelvi tolmács, cukrász, grafikus/illusztrátor vagy tetoválóművész lennék. :D


8. Ha most körbenézel a szobádban, mi az első dolog amit meglátsz?

Egy kék baglyos persely. :) Nagyon cuki.


9. Precíznek tartod magad, vagy szétszórtnak?

Elég nehéz meghatározni, mert ez is-az is, helyzet hozza, de inkább szétszórt.


10. Olvasol csak azért egy adott könyvet, mert a barátaid azt mondják, azt el kell olvasnod?

Régebben nem olvastam, mert ha már „kell”, akkor úgy érzem erőltetve van, és azt nem szeretem, és általában akkor nem is tetszik a történet, de ajánlást szívesen fogadok, és ha nem is rögtön, de előbb-utóbb mindent sorra kerítek.


A 10 dolog magamról, ami nem köztudott:

1. Nem járok fodrászokhoz, félek tőlük.

2. Imádom a grafit, és a szénceruza illatát, ha parfüm lenne belőle, akkor vennék.

3. Akarok egyszer tartani egy kaméleont.

4. Ha villámlik, akkor mindig viharvadászosat „játszom” és próbálok lefényképezni egy villámot a kis gépemmel, de persze még egy kép sem sikerült, soha.

5. Boszorkánymániás vagyok. Nem tudom miért, de nagyon érdekelnek a régi iratok, perek, a régi és a mai vallás, a babonák, szóval olvasok, nézek, hallgatok mindent, ami róluk szól.

6. Kiskoromban mindig vörös hajú, szeplős kislány akartam lenni.

7. Jack, Johnny vagy Jim, mindegy, egyszerűen imádom a whiskeyt.

8. Nagyon szeretem az illusztrált könyveket, nagyon sok kedvenc művészem van. Csak páran a teljesség igénye nélkül: Gris Grimly, Jim Kay, Jean-Baptiste Monge, Benjamin LaCombe.

9. Nagyon szeretem a horror filmeket és a meséket is, sok ismerősöm szerint nem nagyon fér össze a két dolog, de engem nem igazán foglalkoztat.

10. Egy ideig tanultam táncolni. Főleg társastáncokat, mint pl. keringő, jive, foxtrott, tangó, salsa, samba, rumba.

Most pedig jöjjenek az én kérdéseim:

1. Milyen könyvet olvasol most éppen?
2. Tetszik vagy rossz döntés volt?
3. Van valamilyen rossz könyves szokásod? (pl. szamárfülezés, lényeg aláhúzása)
4. Olvasás közben mit választasz inkább: kávé, kakaó vagy tea?
5. Hány darab könyvjelződ van, és melyik a kedvenced?
6. Van(nak) dedikált könyve(i)d?
7. Ha választhatsz egy könyves helyszínt ahol élhetnél, mi lenne az a hely?
8. Ha választhatsz egy könyves karaktert, akinek élhetnéd az életét, ki lenne és miért?
9. Ha már karakter, én boszorkány lennék, hogy jó vagy rossz döntsd el te. A választott karakteredre milyen bűbájt/átkot mondanék?
10. És végül legyen egy nem könyves kérdés.....inkább egy kis mese. Kinek drukkoltál régen Tomnak vagy Jerrynek? Prérifarkasnak vagy gyalogkakukknak? :)


A jelöltjeim pedig:

@Bookworm_girl
http://laylakuckoja.blogspot.hu/

@Amadea
http://konyvszibilla.blogspot.hu/

@Nita_Könyvgalaxis
http://konyvgalaxis.blogspot.hu/


Ha nincs kedvetek válaszolni, akkor persze nem kötelező, de örülnék neki. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése