2014. szeptember 5., péntek

Kérdőív

Az elmúlt hetekben a moly.hu könyves oldalon keresztül egy nagyon kedves barátomtól (blogja itt olvasható: http://jeffi-olvas.blogspot.hu/) kaptam egy kérdőívet, mely a bloggerek között terjed. Nos, válaszoltam a 13 kérdésre, és tovább is küldöm. Jelöltjeim: http://laylakuckoja.blogspot.hu/ és http://olvaso-macskakhoz.blog.hu/ (tudom, régen írtál bejegyzést, de hátha megjön a kedved újra, mint nekem :)


Kérdések:

1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Soha, túlságosan féltem a könyveket, a „mi van hogyha lepottyan rá valami”-től. (Régen előfordult, hogy mondjuk szőlőszemeket nassoltam közben, de leszoktam arról is.)

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Vizet, vagy ízesített ásványvizet. De mindig távol tartom a könyvtől, nehogy baleset legyen belőle.

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Soha nem írok bele a könyvbe, csak ha az a konkrét célja a dolognak. (BookArt) Művészkedésen kívül nem írok, firkálok, rajzolok, szóval ha csak olvasok és valami eszembe jut közben, akkor egy kis füzetbe írom le a gondolataim, az értékelésem, érzéseim a könyvről, és nem a lapszélre jegyzetelek.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Könyvjelzővel. Rengeteg van belőle. Sokat kaptam molyoktól, vagy egy-egy könyv mellé ajándékba, így mindig azokat használom, mert nem szeretek szamárfülezni. Ha egy idézet tetszik, vagy egyéb okból jelölnék meg a könyvből egy részletet, akkor post-it cetlivel teszem.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Általában szeretem úgy félbehagyni a könyvet, hogy egy fejezet végéig érek, de az sem gond, ha máshol kell letennem.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Sosem rongálok könyvet.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Ha abban a pillanatban van rá lehetőség, akkor feltétlenül, ha nem akkor jelölök, és később rákeresek. Amíg meg nem nézem, olyan furán érzem magam, olyan tudatlannak…… :D

8. Mit olvasol most?
Sir Arthur Conan Doyle: Sir Arthur Conan Doyle összes Sherlock Holmes története 1.
Maria Konnikova: Mesterelme
Kelly Creagh: Nevermore - Soha már

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Michael Grant: Köddé váltak
(Akkora akció volt rá, hogy nem hagyhattam ott.)

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Nincs. Hangulat- és időfüggő a dolog, általában este van időm olvasni, szóval Álomország helyett irány Betűország. :)

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Régebben szerettem a sorozatokat és most is olvasok elég sokat, de egyre inkább az egyrészeseket helyezem előtérbe. Ha jó a sorozat és nem nyújtják el unalomig, akkor nincs ellene kifogásom, de most már nagyon válogatok közöttük. Ami 10 rész feletti abba bele sem kezdek.

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Igazából eléggé személyiségfüggő, hogy kinek mit ajánlok. Sok kedvencem van, de az alapján ajánlok, hogy az illetőmnek mi tetszett és ahhoz hasonló saját kedvencet olvastatok vele. :)

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Eléggé helyhiányos a szobám, így az ahova befér, oda kerül elvet követem. De a könyvtári, a saját és az ismerősöktől kölcsönkért könyvek külön kupacok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése