2014. november 8., szombat

Vivien Holloway: Mesterkulcs

Fülszöveg: „Gyerekkoromban számtalanszor halottam a mesterkulcsról, amely valójában nem igazi kulcs. Egy szerkezet, amely előtt nem léteznek bezárt ajtók, és sem az acéllal bélelt páncéltermek, sem az őrséggel védett birtokok falai nem jelentenek akadályt. A mesterkulcs mindent nyit, és mindenhová bevisz, akár a tömör falon is keresztüljuttat, ha kell. Minden magamfajta álmodott már róla, hogy a kezében tarthatja az eszközt, amely elől lehetetlen elrejteni bármilyen kincset.”
Winie Langton a 2900-as évek New Yorkjában él, száz évvel az ötödik nagy világégés után. Egy nagy és befolyásos tolvajcsalád leszármazottja, akit már egészen kiskorától apja tanított a mesterség fortélyaira. Ebből kifolyólag Winie már kamaszként jobban verekedett, mint a fiúk többsége és mindent tudott a fegyverekről. Amikor a legendás mesterkulcs felbukkan a városban, a Langton család azonnal a nyomába ered, s természetesen Winie-re is fontos feladat hárul a titokzatos műtárgy megszerzésére kiötlött akcióban…
A Winie Langton történetek első része!

Vélemény: A könyvet magától az írónőtől nyertem egy molyos nyereményjáték keretén belül. Itt is nagyon köszönöm neki!

A történet egyszerűen beszippantott, és imádtam a könyv minden oldalát. Winie karaktere nagyon ütősre (szó szerint :) sikeredett, és a családja is szimpatikusnak tűnik, így az első könyv után.

Először is lássuk, hogy mik a problémáim a könyvvel.
Csak 2 dolog, és azokat sem mondanám negatívumoknak:
1. Tudom, tudom, KISREGÉNY.....de akkor is, miért ilyen rövid?????? :D
2. Amivel nem igazán tudtam megbarátkozni az Winie neve. Értem én, hogy a fiús karakterét a kissé fiús becenév tette teljessé, de akkor is nehezen barátkoztam meg ezzel a névvel, és mindig Micimackó angol megfelelője jutott róla eszembe.

Élveztem a történetet, és imádtam a közeget ahol játszódik. A steampunkos elemek, amik megjelentek nagyon jók voltak, főleg, hogy az írónő figyelt a részletekre. A gőzhajtású lifttől, a tűzből kivett széndarabbal írt/rajzolt vázlaton át a "furcsa festményekig" minden jól el volt találva.

Winie karaktere nagyon fiús, amolyan bunyós csaj, és annak is kell lennie, hiszen a mestersége megkívánja. Nem könnyű neki egy olyan tolvajcsaládban, ahol a nő csábítással oldja meg a rá bízott feladatot, nem pedig jobb horoggal. A történet lényegében egy különös tárgy megszerzéséről szól, amit mindenki a tulajdonában akar tudni, hisz onnantól kezdve nem léteznek zárt ajtók.

Egy talpraesett csajszi és egy szerethető, titokzatos -végre nem egy tökéletes- pasas, William találkozása, és egyezsége ad ízelítőt a folytatásokhoz.

Remek történet kalanddal, rejtélyekkel és humorral fűszerezve. Alig várom a következő rész(eke)t.


Értékelés: 5/5


Kiadó: Főnix Könyvműhely, 2014
Oldalszám: 80 oldal
ISBN: 9789637051586

2 megjegyzés:

  1. "Winie karaktere nagyon fiús, amolyan bunyós csaj, és annak is kell lennie, hiszen a mestersége megkívánja. Nem könnyű neki egy olyan tolvajcsaládban, ahol a nő csábítással oldja meg a rá bízott feladatot, nem pedig jobb horoggal."
    .

    Ezt itt nem értem. Hogyha bunyós csaj, akkor miért csábítással oldja meg a rá bízott feladatot? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tolvajmesterséget kétféleképpen mutatja be a könyv. Winie családjában a női tolvajok inkább csábítanak, és "kifinomultabb technikákat" alkalmaznak bizonyos tárgyak megszerzésénél, míg főhősnőnk- mivel őt az apja tanította - a fiúsabb megoldásokat kedveli. Erre értettem.....

      Törlés